0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

آموزش رایگان تری دی مکس 2 : دستور fillet و chamfer در تری دی مکس

دسته بندی ها : آموزش رایگان تری دی مکس, آموزش معماری 3 ژوئن 2021 mahdi.dgh 4571 بازدید
ترسیم box

دستور fillet و chamfer در تری دی مکس ، تری دی مکس یک نرم افزار مدلسازی سه بعدی است که برای مدلسازی کارهای حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد. تریدی مکس دستورهای متفاوتی برای طراحی مدلسازی سه بعدی دارد که fillet و chamfer یکی از آن دستورات است.

دستور fillet و chamfer در تری دی مکس

دستور fillet و chamfer در تری دی مکس , از دستورات 3dmax که کاربرد زیادی در زمینه مدلسازی دارد دو دستور fillet و chamfer می باشد که با استفاده از این دو دستور می توان به حجم پخ و گردی داد و احجام دلخواه را به وجود آورد.

آموزش chamfer در تری دی مکس :

گام اول : ابتدا یک box در صفحه perspectiv ترسیم کنید. سپس editable poly به حجم مربوطه اختصاص دهید.

 

دستور fillet و chamfer در تری دی مکس

 

گام دوم: گزینه Edge از دستور editable poly را انتخاب کنید. سپس ضلعی از Box را که می خواهید دستور chamfer را اعمال کنید انتخاب نمایید.

 

آموزش chamfer در تری دی مکس

آموزش chamfer در تری دی مکس

 

گام سوم: از دستور editable poly روی مربع کنار دستور chamfer کلیک کنید. سپس در کادر باز شده با تغییر پارامتر amound می توانید مقدار پخ شدگی را افزایش دهید  در مربع پایین به جای عدد1 می توانید تعداد segment را زیاد کنید تا Box حالت منحنی بگیرد. سپس تایید کنید.

 

اعمال chamfer

 

آموزش fillet در تری دی مکس :

گام اول: از قسمت shape ها ( line , Rectangle…)ترسیم دوبعدی دلخواه را انجام بدهید. (دستور fillet در ترسیم های دوبعدی کاربرد دارد ولی دستور chamfer در ترسیم های دوبعدی و سه بعدی کاربرد دارد).

 

آموزش fillet در تری دی مکس

آموزش fillet در تری دی مکس

 

گام دوم: از سربرگ مدیفایر یک editable spline را به line اختصاص بدهید.( برای خطوط دوبعدی از editable spline استفاده می شود برای حجم های سه بعدی مثل Box از editable poly استفاده    می شود).

 

اعمال editable spline

 

گام سوم:  از edit spline گزینه Vertex را بزنید و vertex خطوط دو بعدی خود را انتخاب کنید.

 

انتخاب vertex

 

گام چهارم:  از گزینه های داخل edit spline گزینه fillet را انتخاب نمایید. از مربع کنار fillet مقدار دلخواه را وارد کنید یا با کلیک چپ موس روی vertex انتخابی درگ کنید تا fillet اعمال شود.

 

اعمال Fillet

 

 

دقت داشته باشید دستورات Fillet و chamfer را به دو صورت می توان به حجم ها و یا ترسیمات دو بعدی اختصاص دهید.

روش اول استفاده از مادیفایر مربوطه که از سربرگ مادیفایر می توان بصورت های گفته شده در بالا به حجم مربوطه اختصاص داد و روش دوم به این ترتیب است که یک editable به حجم و یا ترسیم دوبعدی اختصاص می دهید و با انتخاب زیر قسمت مربوطه مانند زیر قسمت edge در editable poly و یا segment در editable spline به قسمت مربوط به fillet و chamfer بروید و دستور را در مورد زیر قسمت مربوطه فعال نمایید.

پایان: سپاس از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید برای دیدن آموزش های بیشتر در این زمینه مثل دستور loft و… با ما همراه باشید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در ما

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0