0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

مفهوم طراحی در معماری

دسته بندی ها : معماری 12 آوریل 2021 mahdi.dgh 1067 بازدید
مفهوم طراحی در معماری

قبل از اینکه ابتدا به مفهوم طراحی در معماری یک پروژه بپردازیم – با جزئیات بیشتر در مورد پروژه – باید مفهوم طراحی را درست بدست آوریم.یک مفهوم طراحی در معماری ممکن است به عنوان یک فلسفه ، یک ایده قدرتمند یا یک مجموعه دستورالعمل ساده شروع شود.

طراحی

مفهوم طراحی در معماری :

از آنجا ، به آرامی به یک طرح مفهومی برای پروژه تبدیل می شود که به یک نقشه راه یا راهنما برای پیگیری در بقیه پروژه تبدیل می شود.مفهوم طراحی DNAاساسی یک پروژه است.مفهوم طراحی ،ایده بزرگ پروژه است. این هدف کلی طراحی را نشان می دهد و جهت کار در تیم پروژه از مرحله طراحی اولیه شماتیک تا پایان ساخت را فراهم می کند.

داشتن یک مفهوم طراحی واحد و منسجم ، همه تصمیمات آینده را نیز آسان می کند. وقتی می توانید پروژه خود را در یک مفهوم طراحی کاملاً فکری خلاصه کنید ، بعداً می توانید کمتر فکر کنید زیرا همه تصمیمات بزرگ قبلا گرفته شده است و می دانید که آنها نیازهای پروژه شما را برآورده می کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه را دنبال کنید.

طراحی

اما مهم است که به مفهوم طراحی پایبند باشید. اگر به آن پایبند نباشید ، می توانید طرحی را ایجاد کنید که به صورت تکه تکه به هم بریزد ، به درستی جریان پیدا نکند و همه جانبه سازگار به نظر نرسد.

یک مفهوم طراحی خوب ، مسئله پیچیده بزرگی را حل می کند.

مفهوم طراحی راه حل یک معمای پیچیده است. اگر در حال ایجاد یک پروژه هستید ، احتمالاً اهداف و اهداف پروژه را دارید که مشخص می کند چه چیزی باعث موفقیت پروژه می شود. شما لیستی از نیازها و خواسته ها دارید. حتما مقاله نقش رنگ در معماری را بخوانید.

فرهنگسرا

شما بودجه ، جدول زمانی تقریبی و سایت دارید. تمام این اطلاعات پروژه با هم ترکیب می شوند تا نیازهای پروژه شما را تشکیل دهند ، که یک مفهوم طراحی باید آنها را فراهم کند در زمینه معماری ، یک نقشه معماری یک طرح و برنامه ریزی برای یک ساختمان است و می تواند شامل نقشه های معماری ، مشخصات طراحی ، محاسبات ، برنامه ریزی زمانی روند ساخت و سایر اسناد باشد.

مفهوم طراحی در معماری

روند مفهوم طراحی در معماری؟

در ابتدای پروژه ، ما زمان زیادی را برای جمع آوری اطلاعات صرف می کنیم. در مرحله “کشف” ما قبل از طراحی ، با پرسیدن  و بررسی اطلاعاتی که به ما ارائه می دهید ، تا آنجا که می توانیم اطلاعات مربوط به پروژه را جمع آوری می کنیم. از آنجا ، ما به حالت تجزیه و تحلیل می رسیم که در آن تمام داده ها مانند اطلاعات سایت ، منطقه بندی و کدها ، اطلاعات بودجه و سایر اطلاعات برنامه ای مربوط به پروژه را مرور می کنیم.


دانلود رایگان پروژه آماده معماری


مفهوم طراحی در معماری

مفهوم طراحی در معماری

فقط یکبار که همه نیازهای پروژه ، محدودیت ها و فرصت ها را بفهمیم ، می توانیم به طور مفهومی در مورد آنها فکر کنیم و ایده ها را ترسیم کنیم. ما در ابتدایی ترین سطح مطالعات انبوه سازی با اشکال خشن و فضاهای خالی ، همپوشانی مسیرهای گردش ، نماها و اشکال دیگر شروع می کنیم. از آنجا ایده ها شروع به جریان یافتن و شکل می گیرند. ما به فضاهای واقعی و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و سایت فکر می کنیم.

طراحی

و به یاد داشته باشید: مفاهیم خوب طراحی زمان بر است.

یکی از اشتباهات رایج مردم این است که خیلی زود روی یک طرح تمرکز کرده و خیلی سریع برای توسعه آن طراحی عجله می کنند. مردم برای رسیدن به جزئیات عجله دارند ، اما این اغلب به ضرر پروژه است زیرا می تواند باعث شود خیلی زود قبل از بررسی و ارزیابی ایده های دیگر ، به طراحی دلبسته شوید

این می تواند به دلیل هیجان مردم برای طراحی ، فشار بیرونی برای اتمام طرح تا زمان معین یا حتی به این دلیل باشد که آنها احساس می کنند این طرح به اندازه کافی خوب است و نمی تواند بهتر شود.

نتیجه این است که طراحی کاملاً تفکر نشده است یا تمام نیازهای پروژه را برآورده نمی کند. ایجاد طرحی که تمام نیازهای پروژه را برآورده نکند ، ممکن است در پایان منجر به یک ناامیدی بزرگ یا حتی بدتر از آن شود


پروژه آماده معماری


.طراحی

مفهوم طراحی با محوریت این ایده ها بودفضاهای زندگی و کار را به طور غیر رسمی جدا کنید

ایجاد فضاهای انعطاف پذیر و چند منظوره

ایجاد ارتباط قوی با طبیعت ، چه بصری و چه فیزیکی

محیط طبیعی به یک باره مانع و کمک کننده است و معمار به دنبال دعوت کمک آن و دفع حملات آن است. برای ایجاد سکونت و راحتی در ساختمان ها ، معمار باید اثرات گرما ، سرما ، نور ، هوا ، رطوبت و خشکی را کنترل کند و توانایی های مخربی مانند آتش سوزی ، زلزله ، سیل و بیماری را پیش بینی کند

 

فرهنگسرا

مفهوم طراحی در معماری

مفهوم طراحی ما فضاهای زندگی و کار یکپارچه را فراهم کرده و فضاهایی را برای گردهمایی های کار و جلسات با مهمانان بازدید کننده فراهم کرده است. ما همچنین فضاهای متنوع و راحت داخلی و خارجی با ارتباطات قوی با چشم انداز اطراف ایجاد کردیم ، محیطی را ایجاد کردیم که فرار از زندگی شلوغ شهر را فراهم می کند در حالی که امکان کار متمرکز را نیز فراهم می کند.

فرهنگسرا

مفهوم طراحی در معماری

به عنوان یک انبار ، روشنایی در اولویت نبوده است. به عنوان یک فضای زندگی ، باز کردن فضاها برای نور روز و منظره بسیار مهم بود. مفهوم طراحی از طریق یک سری دهانه های بزرگ ، پنجره هایی که به عمد قرار گرفته اند ، ایوان های پوشیده و عرشه های بزرگ باز ، که به راحتی قابل دسترسی هستند

و توسط صفحه های متحرک چوبی قابل محافظت در برابر عناصر هستند ، ارتباط بسیار دلخواه داخلی و خارجی را ایجاد و تقویت می کند.

مفهوم طراحی در معماری

مفهوم طراحی در معماری

ممنون بابت اینکه تا پایان مقاله ی مفهوم طراحی در معماری با ما همراه بودید. حتما توصه می کنم مفهوم کانسپت در معماری را بخوانید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در ما

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0