0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

معماری داخلی چیست ؟ 0 تا 100 معماری داخلی

دسته بندی ها : آموزش معماری, اخبار سایت, معماری 4 سپتامبر 2021 mahdi.dgh 477 بازدید

معماری داخلی

معماری داخلی چیست ؟ این سوال برای اغلب افراد همیشه به وجود می آید که در واقع تعریف معماری داخلی چیست؟

در واقع برای بسیاری از ما سوال است که معماری علم می‌باشد یا هنر؟ حوزه کاری معماری در چه محدوده‌ای قرار دارد؟ جایگاه این رشته در علم ساختمان سازی و مرمت و بازسازس کجاست؟

معماری به عنوان یكی از قدیمی ترین علوم، از پیشینه ای كهن برخوردار است. از زمانی كه انسان شروع به زندگی کرده است، معماری متواد شد و تا به امروز همراه او و سایر پدیده های خلقت روند تكاملی خود را طی كرده است.

معماری پدیده ای می‌باشد كه طی هزاران سال وجود داشته است و نمونه‌هایی از آن به شكل بناها و سازه‌های گوناگون و فراوان در جهان پراكنده می باشد.

در این مقاله مواردی که به معماری داخلی مربوط می‌شود را باهم بررسی می‌کنیم.

مفهوم معماری داخلی

معماری داخلی چیست ؟

معماری داخلی یا Interior Architecture عبارت است از طراحی ساختمان یا سرپناه از داخل به بیرون ، یا طراحی فضای داخلی جدید برای نوعی خانه که قابل بازسازی است

معماری داخلی حول محور طرح اولیه و طرح مورد استفاده برای فضای داخلی ساختمان ، یا طراحی مجدد فضای داخلی که بعداً برای تغییر اهداف انجام شده است می‌باشد.

Interior Architecture همچنین به تجدید نظر قابل توجه در طراحی اصلی برای استفاده مجدد تطبیقی از پوسته ساختمان مربوطه اشاره می‌کند.

معماری داخلی که عموماً به عنوان هنر فضایی طراحی محیطی شناخته می شود ، به فرایندی اطلاق می شود که در آن فضای داخلی ساختمانها به گونه ای طراحی شده اند که تمام جنبه های استفاده انسان از فضاهای ساختاری آنها را برطرف می کند. به بیان ساده ، معماری داخلی طراحی داخلی از نظر معماری است.

معماری داخلی به موارد زیر اشاره داشته دارد:

  • هنر و علم طراحی و ساخت ساختمانها و فضاهای داخلی آنها ، همراه با سایر ویژگیهای فیزیکی مرتبط ، توسط معمار مجرب.
  • عمل معمار داخلی ، که در آن معماری به معنای ارائه خدمات حرفه ای در رابطه با طراحی و ساخت فضای داخلی ساختمان است که هدف اصلی آن مربوط به طراحی داخلی ساختمان و استفاده از آن می‌باشد.
  • یک اصطلاح کلی برای توصیف فضای داخلی ساختمان و ویژگی های فیزیکی مربوط به آن است.
  • سبک یا روش طراحی و ساخت برای فضای داخلی ساختمان و ویژگی های فیزیکی مربوط به آن می‌باشد.

تکامل معماری داخلی   

اگرچه سلسله مراتب فضای اصلی یک ساختمان همیشه توسط اولین معمار آن تعیین می‌شود ، اما ممکن است به مرور چنین تکرارهایی رخ ندهد.

همچنین بنا به دلایل واضح ، سازه های قدیمی اغلب توسط طراحان یک نسل متفاوت با توجه به نیازهای متغیر جامعه با توسعه شهرهای ما تغییر می کنند.

این فرایند اغلب ساختمان را در نتیجه معنا می بخشد و بر این تصور استوار است که ساختمانها هرگز نمی توانند کامل و غیرقابل تغییر باشند.

یک ساختمان تغییر یافته ممکن است در نمای بیرونی یکسان به نظر برسد ، اما فضای داخلی آن ممکن است از نظر معماری و تغییرات کاملاً متفاوت باشد.

بنابراین معمار داخلی باید نه تنها به مکان ساختمان در زمینه فیزیکی و سیاسی اجتماعی آن ، بلکه باید به الزامات زمانی تغییر مالکیت و کاربری آن نیز حساسیت داشته باشد.

دانلود رایگان پروژه آماده معماری

فرق معماری داخلی با خارجی

معماری داخلی

معماری داخلی هنر یا فرآیند طراحی داخلی است که اغلب شامل نمای بیرونی یک اتاق یا ساختمان می‌باشد.

طراحی داخلی کسی این چنین پروژه هایی را هماهنگ و مدیریت می کند. طراحی داخلی حرفه ای چند وجهی است که شامل مفهوم ، توسعه ، ارتباط با ذینفعان یک پروژه و مدیریت و اجرای طرح است.

طراحی داخلی نه تنها همه چیزهایی را که دکوراسیون داخلی ارائه می دهد را شامل می‌شود ، بلکه فراتر از زیبا سازی و جزئیات مربوط به طراحی  یک فضا است.

وقتی صحبت از کار طراحی می شود ، در حالی که اصول اولیه طراحی می تواند یکسان باشد ، مهارت ها و طرز فکر متفاوتی برای اعمال آنها مورد نیاز است. طراح داخلی کنترل بسیار بیشتری بر روند و نتیجه نهایی خواهد داشت.

در طراحی داخلی اگر هر زاویه داخلی یک چند ضلعی کمتر از 180 درجه باشد ، چند ضلعی را محدب می نامند. مجموع زاویه داخلی روی راس نیز 180 درجه است.

معماری خارجی

طراحی خارجی فرایند طراحی نمای بیرونی ساختمان است. این شامل سقف پوست نما و عنصر پایه است.

در حالی که طراحی خارجی می تواند به اندازه طراحی داخلی خلاقانه و هنری باشد ، دانش مهندسی سازه ضروری است.  طراحی خارجی معمولاً توسط معمار با کمک مهندس عمران و سازه انجام می شود.

از نظر قرارداد ، زاویه بیرونی زاویه ای است که از یک طرف چند ضلعی ساده تشکیل شده و یک خط توسعه یافته از ضلع مجاور تشکیل شده است. مجموع زاویه خارجی روی راس 180 درجه است.

در نمای بیرونی ، طراح باید به بخش “غیرقابل کنترل” محیط احترام بگذارد و موارد مربوطه را رعایت کند.

مصالح مورد نیاز برای طراحی نما عبارتند از آجر و بلوک ، روکش ، پانل های بیرونی ، پوشش و مصالح دیوار خارجی ، نما ، بتن پیش ساخته و غیره.

مواد و مصالح برای طراحی نما و معماری خارجی ارزان تر از مصالح معماری داخلی برای اجرا هستند  .

توانایی های معمار داخلی  

مزایای طراحی داخلی

طراحان داخلی به افراد  کمک می کند تا به فضاهای خود روح تازه ای ببخشند. آنها همچنین با صاحبان خانه برای یافتن راه حل های ذخیره سازی و ساده که نیازهای آنها را برآورده کند ، همکاری می کنند.

طراحان برای اداره یک تجارت سودآور به چیزی بیش از سبک و سلیقه طبیعی نیاز دارند. طراحان داخلی موفق باید حداقل مهارت های این رشته را داشته باشند:

  1. خلاقیت و توجه به جزئیات
  2. بینایی
  3. مهارتهای ارتباطی
  4. آگاهی از روندها و سبک های طراحی
  5. دانش مبانی رنگ
  6. درک تعادل فضایی
  7. مهارتهای بودجه بندی
  8. مهارتهای مدیریت زمان
  9. آموزش در حیطه کاری

 

آینده معماران داخلی

متوسط ​​حقوق سالانه معماران در سطح بین الملل در ماه مه 2008 70.320 دلار بود. 50 درصد این صنف متوسط ​​بین 53،480 تا 91،870 دلار درآمد داشتند. کسانی که تازه کار خود را در این رشته آغاز کرده‌اند نمی توانند انتظار داشته باشند که در آغاز کار خود درآمدهای بسیار بالا بدست آوردند.

سود شرکا در شرکتهای معماری تأسیس شده ممکن است به دلیل تغییر شرایط تجاری نوسان داشته باشد. برخی از معماران ممکن است در ایجاد شیوه های شخصی خود مشکل داشته باشند و ممکن است دوره ای را طی کنند که هزینه آنها بیشتر از درآمد آنها باشد و به منابع مالی قابل توجهی نیاز داشته باشد.

 معماری داخلی چه عناصری دخیل است؟

طراحی داخلی مدرن بسیار بیشتر از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بالش و پرده اتاق را به هم وصل می کند ، شامل می شود – اگرچه این انتخاب ها هنوز اهمیت دارند. در ساختمان سازی ، ما معتقدیم که طراحی داخلی نیز علمی مجزا است و جزء  هنرهای حائز اهمیت حساب می‌شود. این به نحوه واکنش مغز و بدن ما نسبت به فضای اطراف ما مربوط می شود. وظیفه یک طراح داخلی این است که این احساسات یا احساسات را در جهت مثبت شکل دهد که باعث می شود فرد بخواهد در یک اتاق وقت بگذراند.

برای این کار ، طراحان داخلی از روهای هنری خاص خود استفاده می کنند که ذهن انسان را “فریب” می دهد یا حداقل نحوه درک ما از فضاهای داخلی را دچار تغییر می کند.

خوشبختانه می توانید از 7 اصل اصلی طراحی داخلی برای تزئین خانه خود استفاده کنید.

فضا

خطوط

فرم یا شکل

الگو

سبک

رنگ

بافت

 

در ادامه درمورد هر یک از این موارد اطلاعاتی گفته می‌شود.

   1. فضا

در حالی که هر هفت عنصر موجود در این لیست اجزای ضروری طراحی داخلی هستند ، فضا شاید مهمترین عنصر  برای درست جلوه دادن باشد. به هر حال ، معماری داخلی مربوط به طراحی فضاهای داخلی است.

اگر در دهه گذشته بازسازی خانه‌ها را تماشا کرده باشید ، در مورد طرح طبقه بندی “مفهوم باز” شنیده اید. این سبک خاص از خانه وسواس خاصی نسبت به فضا دارد ، به ویژه تعادل فضای منفی و مثبت که بسار مهم است.

فضای خالی که به یک اتاق احساس والا و “باز” ​​می دهد ، فضای منفی نامیده می شود. فضای مملو از دکور ، مانند نیمکت نشیمن ، میز ناهار خوری و جزیره آشپزخانه ، فضای مثبت نامیده می شود.

در یک خانه به سبک مفهومی طراحی باز ، دیوارها برداشته شده و باعث می شود مغز احساس کند که که اگر دیوارها وجود داشت فضا بزرگتر از حالت عادی بنظر می‌رسید .این مورد تنها یک نمونه از نحوه عملکرد طراحی داخلی روی مغز است.

یک طراح داخلی علاوه بر اینکه به فضاهای مثبت و منفی در یک طبقه دو بعدی فکر می کند ، باید به فضای بالای مبلمان نیز فکر کند.

  1.  خطوط

یکی دیگر از عناصر پرکاربرد و مورد استفاده طراحان داخلی برای شکل دادن برای درک مغز ما از فضا ، خط است. در واقع سه نوع اصلی خط وجود دارد که شامل موارد زیر هستند به عنوان مثال ، اگر می خواهید احساس امن ، راحتی و پایداری داشته باشید ، از خطوط افقی استفاده کنید. از طرف دیگر خطوط عمودی باعث می شود فضاها بلند و دلپذیر به نظر برسند.:

  • افقی
  • عمودی
  • پویا

به عنوان مثال ، اگر می خواهید احساس امن ، راحتی و پایداری داشته باشید ، از خطوط افقی استفاده کنید. از طرف دیگر خطوط عمودی باعث می شود فضاها بلند و دلپذیر به نظر برسند.

خطوط افقی

برای احساس آرامش و راحتی بیشتر در یک اتاق ، از خطوط افقی استفاده کنید. آنها فضا را مسطح می کنند و باعث می شوند که احساس گسترده تر و باز تری داشته باشید. با این حال ، اگر مقدار زیادی از این عنصر طراحی را داشته باشید ، فضای شما به سرعت کسل کننده می شود و فاقد جذابیت بصری می‌باشد که با خطوط عمودی و پویا ارائه می شود.

خطوط عمودی

عمود در برابر خطوط افقی ، عمودی چشم های شما را به سمت بالا می کشد. به عنوان مثال ، اگر خانه شما دارای کاشی سقفی است ، یک طراح داخلی خوب خطوط عمودی را در نظر می گیرد که ناخودآگاه چشم شما را بالا می برد تا این ویژگی را برجسته کند.

با این حال ، اگر از خطوط عمودی بیش از حد استفاده شود ، می تواند باعث ایجاد محدودیت در افراد می‌شود.

خطوط پویا

این خطوط نشان دهنده حرکت و تحرک است. آنها فعال هستند و چشم های شما را تشویق می کنند که “در جهت خط” حرکت کرده یا به الگو توجه کنید.

خطوط زیگزاگ ، زاویه دار و منحنی در این دسته بندی قرار دارند ، چون هریک حرکت یا تأثیر مختلفی بر احساس هر فرد ایجاد می کند. خطوط زیگزاگ و خطوط زاویه ای به فضا انرژی و روح می بخشد ، در حالی که خطوط صاف و منحنی باعث نرمی ، صافی و تعادل می شود.

ما می توانیم این خطوط را در سراسر فضاهایی که هروز با آن سر و کار داریم مشاهده کنیم. وقتی خانه ها از حالت سنتی به حالت تاثیر گذار تبدیل می شوند و در نهایت مدرن و به شکل خانه ‌های امروزه می شوند ، در واقع می توانید خطوط را تمیزتر و جزئی تر ، با انحنا کمتر و زاویه دارتر ببینید.

  1. فرم یا شکل

معماری داخلی در ایران

هر مجموعه ای از خطوط که شکل ایجاد می کند فرم نامیده می شود. خطوط ، اعم از افقی ، عمودی یا پویا ، اشکال را به وجود می آورند. این اشکال می توانند به صورت هندسی یا طبیعی باشند.

آنها همچنین می توانند باز یا بسته نیز باشند. وقتی طراح داخلی شما به خوبی از سبک شما آگاهی دارد ، می تواند فرم ها را با هم ترکیب کرده و به هر حسی که می خواهید در خانه شما برسد . با استفاده درست از خطوط می‌توانید به فضای دلخواه خود چه فضای سنتی ، مدرن ، گرم ، خنک و یا هر چیزی که دوست دارید برسد.

  1.  الگو

الگو مجموعه ای از خطوط و اشکال است که آن را به همراه فرم بخشی از خانواده عناصر “خط” می کند. مانند اشکال ، الگوها بخش خاصی از فضای داخلی شما را ، چه سقف ، پله ها ، یا دیوارها ، برجسته می کنند.

  1.  نور

اگر تا به حال در مورد “نورپردازی ” چیزی شنیده اید ، پس با این عنصر طراحی داخلی آشنا هستید. نور می تواند حال و هوای هر اتاق را تنظیم کند ، زیرا انواع مختلف نور متضمن حالات مختلف است. نور طبیعی می تواند نشان دهنده گرما و شادی باشد ، در حالی که نور مصنوعی فلورسنت به اتاق احساس سردی و سکون می دهد.

نورپردازی طبیعی

منابع نور طبیعی می توانند رنگ های زیبای شما را به نمایش بگذارند یا مبلمان خاصی را که برای نمایش آنها مشتاق شده اید برجسته کنند. طراح داخلی با داشتن یک خانه کاملاً سفارشی ، می تواند پنجره ها و درها را کاملاً قرار دهد تا مقدار مناسب نور طبیعی به هر فضای داخلی وارد شود. به علاوه ، طراحان می توانند آن نور را از طریق پرده ، سایه و پرده دستکاری کنند.

ورپردازی مصنوعی

وقتی نور طبیعی برای فضا کافی نیست یا طراحان به دنبال برجسته کردن یک اثر هنری خاص یا ایجاد روحیه هستند ، می توانید از نور مصنوعی استفاده کنید.

  1.  رنگ

درست مانند چراغ های راهنمایی در هنگام رانندگی ، رنگ ها در طراحی داخلی پیام ها و حالات خاصی را در بر می گیرد ، زیرا مغز ما به گونه ای طراحی شده است که آنها را به شیوه ای خاص درک کند. وظیفه طراح داخلی این است که آنها را دستکاری کرده تا احساس دلخواه شما را برای خانه شما ایجاد کند.

  1.  بافت

در حالی که بیشتر اوقات بافت چیزی است که  احساس می شود ، طراحان داخلی باید نحوه ظاهر و احساس بافت را در نظر بگیرند. دو نوع بافت وجود دارد – بصری و واقعی – و طراحان مجرب می توانند از هر دو برای ایجاد جلوه های زیبا استفاده کنید کنند.

جمع بندی و نتیجه گیری

شغل در معماری داخلی

معماری داخلی عبارت است از طراحی ساختمان یا سرپناه از داخل ساختمان به قسمت بیرونی  ، یا طراحی فضای داخلی با عناصر و جلوه های بصری  برای بازسازی خانه.

معماری داخلی حول محور طرح اولیه و طرح مورد استفاده برای فضای داخلی ساختمان ، یا طراحی مجدد فضای داخلی که بعداً برای تغییر اهداف انجام شده است می‌باشد.

همچنن در این مقاله به تفاوت میان معماری داخلی و خارجی، درآمد معماران داخلی، عناصر تاثیر گذار در این زمینه و … مواردی که باید در رابطه با معماری داخلی بدانید به صورت مفصل صحبت کردیم. معماری داخلی یا Interior Architecture عبارت است از طراحی ساختمان یا سرپناه از داخل به بیرون ، یا طراحی فضای داخلی جدید برای نوعی خانه که قابل بازسازی است.

معماری داخلی حول محور طرح اولیه و طرح مورد استفاده برای فضای داخلی ساختمان ، یا طراحی مجدد فضای داخلی که بعداً برای تغییر اهداف انجام شده است می‌باشد.

مقالات زیر را بخوانید:

انواع گنبد

ساختمان های معروف جهان

نام مجتمع های مسکونی معروف

مفهوم کانسپت در معماری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در ما

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0